August 01, 2011

tolong jangan kusutkan my brain ..

hari ni first puasa ..
sedeh aku tak dapat sambut dengan family ..
tapi nak buat camne ..
kuatkan je hati ni ..
setabah tabahnye ..
sekental kentalnye .. :(
telan sesuap nasi pun aku rase cam tersekat je kat kerongkong ..


tapi hari ni satu perkara aku nak cakap dan tak faham tentang kau "lelaki" ..
aku taktau sama ada kau ikhlas atau sebaliknya ..
yee .. mungkin kau ikhlas ..
tapi secara matangnye aku taknak terikat dengan ape2 keadaan sekarang ni ..
cuma satu je yang aku boleh cakap dengan kau ..

* tolong jangan harap ape2 dari aku dan tolong jangan beri aku harapan ape2 *
tolong la jangan serabutkan kepala aku ..

kita jalani jela hidup ni seperti biasa ..
tak perlu la kita perkatakan sesuatu yang tak pernah pasti ...
yang tak tentu lagi ade akhirnya ..
yang tak tentu bagaimana penghujungnye ..


yupp ! memang kita perlu fikirkan hidup utk akan datang ..
sangat sangat perlu ..
especially dalam usia yang dah makin meningkat ni ..
tapi aku percaya semua tu kerja aLLah ..
aku tak perlu risaukannya ..

aku just taknak nanti ada yang terluka hati ...
jadi biarlah macam ni .. biarlah ..
untuk ape kita terlalu taksub ?!!
semua jadual hidup ni aLLah dah tetapkan ..
aku terima dan redha siapapun "jodoh"
yang tiba ..

sama sama lah kita berdoa ..
jika "jodoh" itu memang milik kita ..
i'aLLah bersatu la kita nanti ..
jika tak janganlah kau kesal ..
pasti ade jodoh yang terbaik yang dah di tentukan untuk kau kelak ..


No comments:

Post a Comment